woensdag 8 september 2010

De meest vervuilende dieselwagen van België gezocht!

Gezocht: meest vervuilende dieselwagen van België

VS


Om de Belgen af te helpen van hun dieselverslaving, gaat Toyota op zoek naar de vuilste zelfontbrander. De winnaar rijdt naar huis met een Auris Hybrid.

Tuf jij nog rond in een oude dieselauto van om het even welk merk? Dan kun je je tot en met 12 september aanmelden op een website van Toyota. Uit alle inschrijvingen kiest Toyota twintig wagens op basis van de cilinderinhoud, de leeftijd, het verbruik en de kilometerstand.
Verdwijntruc

De geselecteerden verzamelen op zaterdag 18 september op een voorlopig onbekende locatie, waar onder toezicht van een deurwaarder wordt nagegaan welke wagen het meeste stikstofdioxide (NOx) en fijnstof uitstoot. De meest vervuilende auto zal Toyota "ter plekke doen verdwijnen". De eigenaar krijgt dan meteen een gloednieuwe Auris Hybrid in de plaats.

Alternatief voor diesel

Met deze actie wil Toyota duidelijk maken dat er alternatieven bestaan voor diesel. Momenteel kiest meer dan 75 procent van de Belgen die een nieuwe auto kopen voor een dieselmotor. Veel automobilisten maken de verkeerde keuze.



Uitdaging

Toyota start trouwens in september met nog een tweede antidieselcampagne waarbij je een Auris hybride kunt winnen. Voorwaarde is dat je een concurrent kunt vinden met:

136 pk voor een verbruik van 3,8 liter/100 km
een prijs onder 19.999 euro (met vergelijkbare of betere uitrusting)
een autonomie van meer dan 900 km
een CO2-uitstoot van 89 gr/km, een NOx-uitstoot van minder dan 0,006 g/km en een fijn stof uitstoot van 0,000 g/km
een garantie tot 8 jaar
Een onmogelijke opdracht, al weten ze dat bij Toyota uiteraard maar al te goed.

Mijn besluit:

De Geïntegreerde marketing communicatie beleid kan je makkelijk ondekken in deze campagne. Door deze campagne vestigd Toyota zich als een millieu bewuste autoproducent. Hiermee toont Toyota aan dat hij vooruitstrevend is, en technisch voorstaat op de concurrentie. De consument wordt door middel van deze communicatie deels opgevoed, doordat Toyota de gegevens en voorwaardes op geeft van hun te promoten wagen. Zo gaan ze aan tonen dat ze niet bang zijn voor concurrentie.

Ik vind het een goede vorm van campagne voering omdat deze actie kan op diverse manieren worden uitgespeeld naderhand. In een event, via de media, brochures, internet, spelletjes. Op de komende auto beurs in januari kan het thema proper rijden aan bod komen.

Het managment speelt hier op een demografische kanaal. De huidige mens voelt zich schuldig vanwege de vervuiling. Deze vorm van communicatie heeft zo gezegd niet alleen het doel te verkopen, maar ook zorgen voor een beter millieu.

1 opmerking:

  1. De Geïntegreerde marketing communicatie beleid kan je makkelijk ondekken in deze campagne.
    Door deze campagne vestigd Toyota zich als een millieu bewuste autoproducent.

    Hiermee toont Toyota aan dat hij vooruitstrevend is, en technisch voorstaat op de concurrentie. De consument wordt door middel van deze communicatie deels opgevoed, doordat Toyota de gegevens en voorwaardes op geeft van hun te promoten wagen. Zo gaan ze aan tonen dat ze niet bang zijn voor concurrentie.

    Ik vind het een goede vorm van campagne voering omdat deze actie kan op diverse manieren worden uitgespeeld naderhand. In een event, via de media, brochures, internet, spelletjes. Op de komende auto beurs in januari kan het thema proper rijden aan bod komen. Het managment speelt hier op een demografische kanaal. De huidige mens voelt zich schuldig vanwege de vervuiling. Deze vorm van communicatie heeft zo gezegd niet alleen het doel te verkopen, maar ook zorgen voor een beter millieu.

    BeantwoordenVerwijderen