Hoe de social media conversatie en activering voorbereiden?
Idee 1
-Ribbekes Amadeus Antwerpen
a) Klantenprofiel en omschrijving:
Zoveel mogelijk ribbekes eten tegen een degelijke prijs! Lekker veel en goedkoop! Onze klantenprofiel zijn groepen die met hordes aankomen om een fijne tijd te beleven. De alfa males zullen zich willen bewijzen door te meten wie de meeste ribbekes kan eten.
b) Content
We kunnen de klanten entertainen. Wedstrijd ribbekes eten, de champion van de maand, een ranking houden records etc. Aan de andere kant kunnen we ook met de producten spelen. De meest gevarieerde sparibs soorten in Belgiƫ. Pikant, jambalaya style, met honing, texas style etc
c) Hoe kunnen we referrals (aanbevelingen, aanmoedigingen)
Via Facebook gaan we een pagina maken met de link ipv vind ik leuk: vind ik lekker! Daarop kondigen we aan wie de alpha male is. De events etc.
We schrijven een blog over ribs met recepten, uitleg en alle info, historie etc over spare ribs. Zodat we gezien worden als de specialisten van spare ribs.
e) Hoe kunnen we conversie uitlokken?
De leden op facebook, blog, twitter selecteren we aan de hand van hun feedback. We mikken dan op de alpha mensen. Die sturen we een uitnodiging om mee te doen aan de wedstrijd. Supporters moeten betalen ;). Ook kunnen we workshops geven die net iets meer kosten, maar dan leren we ze om ribbekes te maken op 12 verschillende wijzes. De selectie van personen worden op dezelfde manier geselecteerd.
Hin´s 2de idee
-Sushi/ Oysterbar Osaka Antwerpen
a) Klantenprofiel en omschrijving:
Mensen die echt verfijnde sushi willen eten op een net iets andere manier. Die er veel geld voor willen betalen. Hier primeert kwaliteit boven kwantiteit.
b) Content
Een van de doelen is om in de media te komen. Er moet over ons worden gesproken. Het mag wel eens zijn dat we een badboy reputatie krijgen. Niet vanwege de kwaliteit maar vanwege de is dit wel moreel verantwoord vraag krijgen. We gaan hier puur spelen op entertainen met een erotische toets. Niet vulgair, maar wel licht erotisch dineren. Hier moet de stopkracht zeer hoog scoren. De uitdaging zal zijn om niet alleen stopkracht te krijgen maar vooral de mensen te overtuigen te komen.
c) Hoe kunnen we referrals (aanbevelingen, aanmoedigingen)
Via allerhande social media gelinkt met een informatieve website, kunnen we mensen nieuwsgierig maken naar onze site. Mensen kunnen schrijven in het gasten boek, die na ons goedkeurende oog pas wordt gepubliceerd.
We gaan ook wedstrijden houden via foto´s van wie de mooiste gekste en speciaalste sushi kan maken. Op facebook en twitter kunnen ze de foto s uploaden. Vrienden moeten stemmen en hun mail achterlaten om zo hun vriend een score te kunnen geven. Daarop worden stemmingen gemaakt, door andere potentiele klanten. De sushi die wint krijgt een plaats op ons maandelijkse event. Sushi on a females body!
d) Hoe kunnen we conversie uitlokken?
Via de verzamelde emails, houden we op de hoogte wie gewonnen heft. Ook lanceren we wedstrijden, workshops en eat contests. Zo lokken we de consument via social media naar ons restaurant. We maken wedstrijden op facebook, om een gratis eet avond te winnen.
Hoe social media concreet inzetten?
Ik heb gekozen om de sushi / oysterbar case verder uit werken.
Content:
We gaan de consument entertainen: met de sushi on a naked womens body.
We gaan de klant inspireren: via de best looking sushi contest. Via facebook en de stemmingen voor the best looking sushi.
We gaan de klanten informeren en opvoeden. Tevens via de workshops, zodat ze meer van sushi afweten dan alleen de tonijn en rauwe zalm. Tevens gaan we via de blogs de vriendelijke expert uithangen.
Conrete activerings acties:
1) Acquisitie:
-Via de ontvangen gegevens van de stemmers gaan we klanten lokken. Door zowizo ze te laten komen naar de wedstrijden om hun vrienden aan te moedigen met bvb: eat contests (meeste wasabi is een minuut, meeste makirollen in een minuut, mooiste sushi, orgineelste sushi, events).
-Met het klantenbestand van elke deelnemer via het “vind ik lekker’’ button op facebook gaan we via persoonlijke gegevens (verkregen door e-comerce permission marketing) verjaardaguitnodigingen organiseren.
2) Retentie:
-Foto´s van de events kunnen op facebook worden herzien. Daarop spelen we in op het behoud van communicatie tussen klant en zaak via social media. Met de u bent er toch weer bij knop. Informeren we de klanten naar de eerst volgende events.
-Met een soort van digitale klanten kaart worden de klanten up to date gehouden van hoeveel x ze al zijn geweest en om de x aantal keren dat ze zijn geweest krijgen ze een bonus. Deze bonus kan zijn: gratis fles sake bij de volgende bezoek etc.
De stopkracht: moeten we vooral hebben van ons bij hoor / bad boy achtige imago. Beter een badboy reputatie dan geen reputatie. De positionering van onze zaak richt zich op exclusief en hip. De stopkracht halen we vooral op het sushi eten op een naakte vrouwelijke schone.
De positionering gaan we doen met de look en interieur van het restaurant. Het interieur zal zeer japans getint zijn met een erotisch sfeertje gemaakt door rood fluwelen zetels, veren en toetsen van lust opwekkende beelden. Niet vulgair maar wel aantrekkelijk. Deze huistijl communiceren we door via de website, de fictieve japanse sushi meesteres die als sushi expert de klatnen via de blogs opvoed en inspireert.
Interessante doelgroepen:
I love sushi/ Oysters group page facebook: http://www.facebook.com/pages/I-love-Sushi-and-Oysters/141820849196804
Call to action
Geen opmerkingen:
Een reactie posten